Vart är Pargas på väg?
Det här är en opinionstext, åsikterna är skribentens egna.
När man läste Pargas Kungörelser senaste nummer så funderar man nog på vad som blir kvar här i Pargas!
En sak som jag nästan kan garantera, tar man bort en bäddavdelning och bygger ett nytt i S:t Karins som är en finsk kommun så blir vi nog utan svensk service.
Redan idag så har man svårt att få service på svenska i ÅUCS på vissa avdelningar.
Har ni förtroendevalda inget att säga till, eller är ni bara nickedockor?
Röntgen skulle försvinna och man måste ta sig till S:t Karins eller Kaskis Backens vårdcentral. Vad tänker ni, eller tänker ni alls! Det bästa vore att flytta direkt till Åbo så har man i alla fall inte så lång väg till servicen.
Med sommarhälsningar i alla fall till alla.