Vart är Pargas på väg?

en vinjettbild med en logotyp och nio emojier med olika miner
Stig Engman
Publicerad:

Det här är en opinionstext, åsikterna är skribentens egna.

När man läste Pargas Kungörelser senaste nummer så funderar man nog på vad som blir kvar här i Pargas!

En sak som jag nästan kan garantera, tar man bort en bäddavdelning och bygger ett nytt i S:t Karins som är en finsk kommun så blir vi nog utan svensk service.

Redan idag så har man svårt att få service på svenska i ÅUCS på vissa avdelningar.

Har ni förtroendevalda inget att säga till, eller är ni bara nickedockor?

Röntgen skulle försvinna och man måste ta sig till S:t Karins eller Kaskis Backens vårdcentral. Vad tänker ni, eller tänker ni alls! Det bästa vore att flytta direkt till Åbo så har man i alla fall inte så lång väg till servicen.

Med sommarhälsningar i alla fall till alla.

Stig Engman

Pargas

Stig Engman
Pargas
Publicerad: