Aktia pankin toiminnasta

ÅU:ssa ollut artikkeli Aktia pankin toiminnasta Paraisilla pisti vihaksi ja ajattelin pistää paperille oman mielipiteeni asiasta, joka luvalla sanoen on varsin merkillistä. Kaikki alkoi siitä, kun verkkopankki alkoi vaatimaan toista salasanaa normaalin yhden sijasta. Pankki lähetti koodin, joka olisi pitänyt syöttää sille varattuun tyhjään kenttään. Näinhän sitä tehtiin, mutta tekstiviesti ei sitten tullutkaan heti vaan vasta seuraavana päivänä. Erään kerran homma ei onnistunutkaan, vaan koneen ruudulle tuli paperilappu, jossa oli selitys toimimattomuuteen.

Tätä kesti 2 viikkoa ja mitään ei tapahtunut. Soittelin sinä aikana monta kertaa asiakaspalveluun saamatta mitään järkevää vastausta asiaan. Puhelinrumba päättyi siihen, kun virkailija iski luurin korvaani. Lopulta sitten Paraisten konttorista soitettiin ja kerrottiin verkkopankin sulkemisesta mitään syytä ilmoittamatta. Asia selvisi lopullisesti 2 viikon kuluttua sulkemisen jälkeen.

Sitten piti ryhtyä miettimään, miten laskujen maksun kanssa tehdään, kun vaihtoehdot oli ajaa Turkuun, joka laskun kanssa erikseen tai siirtyä käyttämään maksupalvelua. Kallis vaihtoehto, kun lasku maksaa 3 euroa maksupalvelussa ja muutenkin epävarma asia Aktia pankin ollessa kyseessä. Tulipa sitä sitten kuitenkin valittua maksupalvelu, ja taas seurasi yllätys, kun käsikirjoitusnäyte meni 2 viikkoa Paraisilta Helsinkiin (taisi kirjekyyhkynen eksyä matkalla tai rajan ylitys oli hankalaa).

Ihmettelen tässä vaan sitä, mikä on seuraava yllätys pankin taholta.

Viime torstain koronatilanne oli Paraisilla todella hyvä.

Tapio Karikko

Ei kommentteja, oletko sinä ensimmäinen?

Kommentoi

Kaikkien, jotka kommentoivat PK:n nettijuttuja, odotetaan tekevän sen asiallisesti ja omalla nimellään. Kommentin allekirjoitus sekä omalla etu- että sukunimellä, kiitos.


*